FIRE!!! - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu FIRE!!! - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu

FIRE!!!

Door: Jop van der Zee

Blijf op de hoogte en volg Jop

10 November 2014 | Verenigde Staten, Ukiah

Hello people,

Yes I begin in English. Why? I don’t know because it is funny and you can read how fast I learn English. Maybe in January I will write my blogs in English but I am not sure because writing in Dutch is easy and faster and everybody can read it.

Oké terug naar het Nederlands. Deze week ging erg snel. Maar deze week had ook een heel vreemd begin. Maandag ochtend ik werd wakker en ik dacht dat het regende maar als ik goed luisterde hoorde ik mensen schreeuwen. Wanneer ik uit mijn raam keek zag ik het huis naast ons in de brand staan. Ik dacht “brand?? Is dat waarom ze zo schreeuwen”. Wakker was ik nog niet helemaal zoals je kan lezen maar als snel kwam ik er achter wat er aan de hand was. Ik was klaar om te gaan kijken want ja dat is wel interessant. Tijd had ik niet want de huis moeder kwam al aan en we moesten het huis uit. Er was namelijk een kleine kans dat het vuur zal overstaan er waren namelijk nog auto’s in de buurt die konden ontploffen.
Ik had me snel aangekleed en had mijn belangrijkste spullen gepakt je weet maar nooit. Die belangrijke spullen waren: telefoon, portemonnee, USB-stick voor de radio en mijn oortjes. Mijn echt belangrijke spullen lagen op school in de kluis. Mijn schooltas heb ik later opgehaald.
Iedereen was naar buiten gegaan we konden nog wel het huis in voor kleine dingen het was namelijk niet echt gevaarlijk meer. We hebben buiten aan een picknick tafel ontbeten kijkend naar de brand. Ja, dat noemen ze ramptoeristen. Hahaha.
Gelukkig was iedereen veilig het huis uit gekomen. Het enige wat de eigenaar het meeste wilde redden was de hond en de peper dure auto die binnen stond. Geen van beide hebben die het gered.
Er is nu onderzoek naar gedaan en een of andere malloot heeft het aangestoken. Wie weten ze niet want bewijs is moeilijk te vinden. (dat is namelijk allemaal verbrand). Ze hebben wel een vermoeden er is namelijk een man die het huis heel graag wilde hebben maar niet kreeg en hij had tegen zijn vrouw gezegd als ik het niet kan hebben kan niemand het hebben.
Het huis is helemaal afgebrand er is niks meer van over. Het was namelijk een huis van hout zoals de meeste huizen hier en het duurde bijna een uur voordat de brandweer er was. Dus als er bij ons thuis vuur is kunnen we alles dat binnen staat wel vergeten.

Ook heb ik deze week mijn punten gekregen. Ik zal ze even voor jullie noteren. (OW Moeilijk woord!!)
American Literature – C
US History – B
Yearbook – A
PE (gym) – A
Geography – C
Algebra 1 – D-
Multimedia Design – A
Earth and space science – C
Biology – C
Astronomy – C-
Dit zijn mijn punten voor de mensen die willen weten wat het nu is. A is goed F is fout. Bij sommigen staat er ook een minnetje bij dat betekent eigenlijk dat het het net niet is.

Als laatste zijn we deze week ook nog naar Pendelton gegaan naar een soort opleidingen markt waar we met verschillende opleidingen gingen praten. Vond ik niet heel erg interessant maar was het voor sommige mensen vast wel.

Dit was de wekelijkse update voor week 45 dan weer.
See you next time,
Jop van der Zee

  • 10 November 2014 - 21:14

    Leen:

    Hoi Jop,

    Heb je ook nog wat geleerd van de brand?
    Was het voor jullie niet mogelijk om een rondleiding bij de brandweer te regelen?
    Misschien is een training eerste hulp wel wat voor jullie.
    En niet te vergeten het redden van dieren, zoals de hond van de buurman.
    Zag dat je Engels goed vooruit gaat, bij ons is dat net omgekeerd.
    Wij krijgen echter geen cijfers meer alleen commentaar, dat kan ook wel eens leuk zijn.
    Donderdag zetten we de herhaling weer op HTR.

    Groeten,

    Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jop

Mijn naam is Jop en ik ga een schooljaar naar Amerika. Wil je meer van me lezen en mijn verhalen volgen? Hier kun je precies zien waar ik heen ga en wat ik daar doe. Hartstikke gezellig toch??

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 11760

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 December 2014

SCHOOL YEAR AMERIKA

Landen bezocht: