REISJE MET PIM EN MAMA - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu REISJE MET PIM EN MAMA - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu

REISJE MET PIM EN MAMA

Blijf op de hoogte en volg Jop

10 Mei 2015 | Verenigde Staten, Ukiah

Hallo iedereen,

Daar ben ik weer met een blog en opnieuw heb ik vorige week zondag niks geschreven. En ook weer deze keer denk ik daar een goede reden voor te hebben. Ik was namelijk op pad met mijn moeder en Pim.
Ik heb met hun bijna hetzelfde rondje gedaan als opa, papa en Bram alleen hebben we verschillende dingen gedaan. Ik zou beginnen bij het begin.

Ze kwamen mij ophalen hier in Ukiah toen heb ik ze even de school laten zien en ook de drom. Daarna zijn we nog even door Ukiah gaan lopen. Toen zijn ze in de dorm blijven eten en daarna zijn we gelijk door naar Pendelton gegaan. In Pendelton hebben we toen een nachtje geslapen en gingen vanuit daar vroeg op pad naar Portland op weg zijn we nog even over de bridge of God geweest en zijn we gestopt bij twee watervallen.
Toen we in Portland waren hadden we eerst nog problemen met het zoeken van een parkeer plaats en het rijden op de weg ging ook niet heel goed maar ja het is ook niet makkelijk om te rijden in een stad met heel veel één richtingsweggen. In Portland hebben we even rondgelopen en zijn we een aantal winkeltjes in geweest. De dag daarna zijn we in de grootse boekwinkel van de wereld geweest en hebben zelfs twee planken met Nederlandse boeken gevonden.
Toen zijn we naar Lincoln gereden en onderweg even gestopt om een vliegtuigen museum te bezoeken waar we een film over de ontdekking van de west part van de US hebben gezien en konden zwemmen. Dat zwemmen was gaaf want daar ging je omhoog een vliegtuig in en daar waren dan glijbanen naar beneden. In Lincoln zijn we naar een outlet gegaan en daar hebben we wat winkels bezocht.
De volgende ochtend zijn we uit Lincoln vertrokken richting Seaside en op de weg zijn we gestopt bij een kaas fabriek waar ook ijs gemaakt werd. In vanuit Seaside zijn we gelijk doorgereden naar Astoria waar we zeeleeuwen hebben gezien en een houten vliegtuigje van een toren hebben gegooid. Toen hebben we in Seaside geslapen. De volgende ochtend hebben we nog even door Seaside gewandeld en daarna gelijk door gereden terug naar Portland. In Portland hebben we nog een echte Amerikaanse mail bezocht wat echt super gaaf was. We zijn daar voor Pim even op zoek gegaan.
We zijn daarna vanuit Portland door gereden naar Mount Hood. Waar 365 dagen per jaar sneeuw ligt. We hebben zijn daar eigenlijk gelijk naar boven gereden en hadden echt super lekker weer daarboven. We zijn even binnen bij Timberline geweest dat is een hotel dat echt bijna helemaal van hout is. We zijden tegen elkaar morgen kunnen we wel even skiën hier. Wij worden wakker de volgende morgen en kijken naar buiten en het sneeuwt. Toen baalde we al want we wilde niet skiën met het slecht weer en daar hadden we ook geen kleren voor. We hebben toen de shuttle naar boven genomen en ook daar was het slecht dus hebben we maar gewoon wat gegeten daar en een zo af en toe een wandelingetje gemaakt. Toen hebben we de shuttle naar beneden genomen. De volgende dag hebben ze mij naar huis gebracht en zijn Pim en mama maar Pasco gegaan.

Dit weekend heb ik ook iets super gaafs gedaan maar dat vertel ik morgen want ik ben nu super moe. Slaap lekker.

GR. Jop

  • 12 Mei 2015 - 08:35

    Dorien:

    Lieve Jop, wat hebben we het gezellig gehad! Pim en ik genieten nog na! Was super om jou leef omgeving van het afgelopen jaar te zien. Ook je school en je leraren te spreken, iedereen zo positief. Knap hoor!
    Verteld je je weekend nog even want daar zijn we nieuwsgierig naar.
    Geniet van je laatste maand in de USA. Wat een bijzondere ervaring.
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jop

Mijn naam is Jop en ik ga een schooljaar naar Amerika. Wil je meer van me lezen en mijn verhalen volgen? Hier kun je precies zien waar ik heen ga en wat ik daar doe. Hartstikke gezellig toch??

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 11751

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 December 2014

SCHOOL YEAR AMERIKA

Landen bezocht: