Everything from Hawaii - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu Everything from Hawaii - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu

Everything from Hawaii

Door: Jop van der Zee

Blijf op de hoogte en volg Jop

07 Maart 2015 | Verenigde Staten, Ukiah

Aloha iedereen,

Morgen is het zondag en dan krijg je mijn wekelijkse blog maar dit is even een blog over Hawaii. Want ik had van mensen de vraag gekregen wat ik nu eigenlijk allemaal heb gedaan. Dat ga ik zomenteen vertellen maar eerst wil ik zeggen dat als je klaar bent met lezen even deze link moet gebruiken. http://youtu.be/iKKNiH4f4x0 en dan kan je mijn video zien die ik in Hawaii heb gemaakt.

Op dag 1 kwamen we aan en kregen we onze hotel kamer. Voor de rest mochten we een beetje rondlopen in de stad en hadden we die avond een introductie avond dat was dus even een lekkerdagje bijkomen van de vlucht.
Dag 2 gingen we gelijk helemaal los want we begonnen met een strand dag. Het weer was lekker. Op het strand hebben we gesurft dat ging best wel goed ik heb de foto’s op een cd staan alleen ik heb geen cd speler. Ook hebben we gezeild in een catamaran. Dit was super gaaf het water was lekker warm dus konden er ook inspringen.
Op dag 3 gingen we in de bus op naar de Dole Ananas Plantage ik heb nog nooit in mijn hele leven zoveel ananassen gezien. Ik heb ook daar een overheerlijk ananas ijsje gegeten met stukjes ananas heerlijk was het. Na de ananas plantage zijn we door gereden naar het cultureel centrum. We hebben daar niet alleen de cultuur van Hawaii bekeken maar hebben ook de cultuur van Samoa, New Zeeland, Fiji, Tahiti, Maquesas en Tonga bekeken. Dit was erg interessant. Maar toch was de cultuur van Hawaii het meest interessant want daar hebben we ook geleerd om the hoela dansen dat was erg leuk.
Toen kwam dag 4 dat was de dag dat we in de bus de oost kust van O’ahu (het eiland waar we zaten) gingen bekijken. We hebben hier verschillende uitkijkposten bezocht en heel veel foto’s genomen. Ook zijn we hier naar een geweldig strand geweest wat ze noemen een van de beste stranden in de wereld. Het is eigenlijk alleen maar voor eiland bezoekers maar wij waren speciaal en mochten toch even op het strand hangen en zwemmen.
Dag 5 was de dag dat we omhoog moesten klimmen bij de Diamond Head. Dat is een vulkaan krater die niet meer werkt. Boven op de krater had je een geweldig uitzicht over het hele eiland en de zee. Vanuit daar hebben we ook een walvis gezien. Toen we naar beneden gingen moesten we gelijk de bus in want we gingen door naar de kano’s. We gingen in de kano naar een eilandje dat was ongeveer een kilometer uit de kust. Daar mochten we dan op het strand hangen en ook zwemmen. Het eiland was gemaakt van lava steen wat super gaaf. Toen we in de kano’s terug gingen zagen we een zeeschildpad we zagen hem alleen niet goed genoeg want hij ging erg snel naar beneden.
Dag 6 was de meest interessante dag toen gingen we naar Pearl Harbor dat is de haven die in de tweede wereld oorlog is gebombardeerd door de Japanners. De verhalen die ik daar heb gehoord waren echt heel interessant. Ook zijn we toen in een boot naar een boot gegaan die toen is gezonken.
Op dag 7 zijn we gaan snorkelen in een vulkaan krater die vol is gelopen toen het hij ontplofte. Er waren heel veel vissen maar ook veel stenen en koraal. Het was alleen jammer dat het kei hard begon te regenen en toen gingen we terug naar het hotel. Bij het hotel was het droog en scheen de zon dus konden we de stad in of mochten we naar het strand. Die avond was er een show geplant alleen die was afgelast omdat het regende daar. Dat was dus jammer want iedereen vertelde super coole verhalen over die show. Toen zijn we maar ergens anders wezen eten en hebben we die avond karaoke gedaan. Was ook leuk.

Aloha,
Jop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jop

Mijn naam is Jop en ik ga een schooljaar naar Amerika. Wil je meer van me lezen en mijn verhalen volgen? Hier kun je precies zien waar ik heen ga en wat ik daar doe. Hartstikke gezellig toch??

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 11807

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 December 2014

SCHOOL YEAR AMERIKA

Landen bezocht: