NONDETJEU WAT WAS HET DRUK - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu NONDETJEU WAT WAS HET DRUK - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu

NONDETJEU WAT WAS HET DRUK

Door: Jop van der Zee

Blijf op de hoogte en volg Jop

01 December 2014 | Verenigde Staten, Ukiah

Goede ochtend, middag of avond. Ligt er natuurlijk aan wanneer je dit leest.
Wat ik ten eerste even wil vertellen sorry dat er vorige week geen blog was. Ik had eigenlijk niet zo veel om over te schrijven maar nu wel. Namelijk black Friday en Thanksgiving.

Laten we beginnen met Thanksgiving. Voor de mensen die niet weten wat het is zal ik dat even uitleggen. Ik weet het niet precies en daarom heb ik het even aan mijn goede vriend google gevraagd. Google wees me door naar Wikipedia mijn andere goede vriend. Hij zei dat Thanksgiving is dat er wordt bedankt voor alle goed dingen die je hebt gekregen.
Ik hoor de vraag bij jou op doen. Wat doe je nu op Thanksgiving? Ik heb me laten vertellen dat je heel veel eet en American Football kijkt. Wij deden alleen dat eerste. Vond ik wel weer jammer want ik vind American Football wel geinig.
Op Thanksgiving eet je kalkoen, zoeten aardappelen maar ook sperziebonen en veenbessen om het nog een beetje gezond te houden. Hahaha. Als nagerecht heb je dan nog taart.
Het was erg lekker maar ook vooral erg gezellig.

Toen we dat ophadden gingen we met z’n alle in de auto op naar Walmart voor black Friday. Black Friday is een gigantische uitverkoop van een heel aantal spullen. Met de hele dorm hebben we een tv gekocht voor de Playstation die iemand hier nog had want die kon niet op onze oude tv. Voor de rest zijn er heel wat kleren gekocht en van die kleine dingen. Ik heb niet zo veel gekocht want ik had niet zo heel veel nodig. Alleen een pyjama broek.
Het was gekke werk in Walmart. Overal waar je keek zag je mensen. En als je iets wilde afrekenen moest je bijna een uur wachten. Maar in de rij kreeg je wel gratis water. Maar man wat het druk. Ik hoorde dat er een aantal jaar geleden iemand is dood gegaan omdat het te druk was en hij verplet werd. Dat zou toch iets zijn als ze mijn ouders moeten vertellen: “uw zoon is helaas gestorven omdat hij een winkel in ging”.

Dit was eigenlijk wat ik wilde vertellen. Alleen nog dat afgelopen donderdag mij uitzending was te beluisteren op radio HTR. Heb je die nu gemist? Maakt niet uit op htrmedia.nl kan je hem terug luisteren en op 25 december is er weer een nieuwe uitzending!!! Op eerste kerstdag. Als je vragen daarover hebt kan je altijd een reactie achter laten of even mailen naar jop@htrmedia.nl
Ik zit hier nu al bijna weer 4 maanden. Dat gaat snel!! De tijd gaat snel als je het leuk hebt.

This was my blog for this two weeks and you can read that my English is much better than when I leave. Maybe at January I will write some blogs in English.
Next week there is a new blog hope you will read it.

Jop van der Zee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jop

Mijn naam is Jop en ik ga een schooljaar naar Amerika. Wil je meer van me lezen en mijn verhalen volgen? Hier kun je precies zien waar ik heen ga en wat ik daar doe. Hartstikke gezellig toch??

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 11799

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 December 2014

SCHOOL YEAR AMERIKA

Landen bezocht: