EERSTE SCHOOL WEEK - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu EERSTE SCHOOL WEEK - Reisverslag uit Ukiah, Verenigde Staten van Jop Zee - WaarBenJij.nu

EERSTE SCHOOL WEEK

Blijf op de hoogte en volg Jop

12 September 2014 | Verenigde Staten, Ukiah

Hallo allemaal,

Om te beginnen wil ik even vertellen dat mijn eerste school week erop zit. Want op vrijdag ben ik vrij!!! Geniaal idee. Het heeft niet voor niks de naam VRIJdag. Moeten ze in Nederland ook doen.

Mij eerste school week was leuk, anders en moeilijk.
Leuk omdat de school zo'n echte Amerikaanse school is met van die hoge kluisjes enzo.
Anders omdat hier niks hetzelfde is. En dat is soms wel een beetje raar.
Moeilijk omdat mijn Engels niet echt goed is. Dus ik kan de les niet altijd goed volgen en ik kan niet alles vragen maar dat komt allemaal nog wel.
Ze hebben hier trouwens vreemde roosters. Je moet bij elk uur 1 vak kiezen. Dan heb je een rooster maar dat rooster heb je dus elke dag. Ik heb bijvoorbeeld elke dag PE (gym). Wel lekker makkelijk.
Ken je die tafels die ze altijd in die films hebben zo'n stoel met tafel eraan. Ik vind ze zo irritant niet normaal. Als ik mijn stoel aan wil schuiven dan gaat mijn tafel mee. En als ik eruit stap dan blijf ik ergens haken. Zo irritant niks voor mijn.

Gister zijn we naar de Rodeo geweest. Dat ziet er echt super hilarisch uit maar ik zal zelf nooit mee doen. Wat voor leven moet je hebben als je een wedstrijd gaat doen wie het langste op een stier kan zitten??
Maar goed ik vind het zieliger voor de dieren. Één paard was gewond geraak. Hij ging te snel en toen ging hij onderuit.

Maar goed terwel ik dit schrijf lig ik in bed en rui ik dat de gast moeder aan het koken is (ontbijt) ik hoop dat er ook nog brood is want ik hoef echt een aardappels met weet ik het in de ochtend. Maar naast eten is het ook die lucht in de ochtend vreselijk maar niks aan te doen.

Iedereen genoeg informatie??
Zo niet vraag het dan maar.
Groetjes uit Ukiah,

Jop

  • 12 September 2014 - 18:21

    Jacqueline:

    Hi Jop! Leuk om jouw ervaringen te lezen! We blijven jou volgen hoor...en die lege stoel op donderdagavond bij HTR is ook effe wennen. Je zult zien dat je de taal straks veel gemakkelijker gaat oppikken. Anders gewoon heel veel vragen aan iedereen.
    Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe gaan jouw klasgenoten om met 'that Dutch boy' ? Vangen ze je een beetje leuk op in de klas? En hebben ze überhaupt in dat gat wel van Nederland gehoord? Is het voor jou ook een erg grote cultuurschok, of valt het wel mee?
    OK. Dus we zien jou niet op een stier...houden zo!

    Take care, en groetjes van alle HTR-ers!
    Jacqueline

  • 12 September 2014 - 20:58

    Oma Breda:

    Ha job, gaaf dat je je belevenissen met ons deelt! Ik kijk er elke keer naar uit. Groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jop

Mijn naam is Jop en ik ga een schooljaar naar Amerika. Wil je meer van me lezen en mijn verhalen volgen? Hier kun je precies zien waar ik heen ga en wat ik daar doe. Hartstikke gezellig toch??

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 11779

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 December 2014

SCHOOL YEAR AMERIKA

Landen bezocht: